lördag 12 juli 2014

Jan Marini Papaya mask

Jag har sedan ett halvår tillbaka använt mig av Jan Marini's enzympeeling och jag är så nöjd. Jag använder den 2 gånger i veckan och då säger jag att jag storstädar ansiktet.
Den passar dessa hudtyper men jag fick den tilldelat mig då jag har känslig hy och alla peeling produkter passar inte mig.

  • Acne
  • Alla hudtyper
  • Blandhy
  • Fethy
  • Finnar
  • Känslighy
  • Mogenhy
  • Normalhy
  • Pigmentförändringar
  • Rynkor
  • Torrhy
Den utlovar synlig och ganska snabb ändring av hudens egna karaktär. Jag känner direkt att min hy är lenare och känns mer jämn. Det "gråa" lager som vi drar på oss av diverse olika anledningar känns som bortblåst efteråt. Fungerar riktigt bra på att läka skador av acne  - Jag hade inte jättemycket men en hel del röda ärr och gropar. 

Fördelen med att använda ansiktspeeling är att min dagliga hudvårdsrutin & de produkter jag använder i övrigt lättare tränger ner och tillgodoser min hy fukt.
Efteråt använder jag serum + ansiktsmask ifrån Carita.

Jag rekommenderar den här till alla och speciellt till er som har känslig hy. Dock visste inte jag i början att den gav mer resultat om man kompletterade den tillsammans med  " Skin zyme " som är en rengöring i samma serie.

Såhär står det på Skincity om produkterna:






 
Clean Zyme och Skin Zyme kan kombineras med vilket hudvårdsprogram som helst. Rekommenderad användning kan variera från 1-4 ggr/vecka beroende på hudens karaktär. Kontakta oss gärna för rådgivning.

Clean Zyme och Skin Zyme används på kvällen. Använd Clean Zyme istället för din vanliga cleanser och låt lösningen sitta på i 1-2 minuter. Tvätta bort med ljummet vatten. Torka ansiktet varsamt. Fördela Skin Zyme i ett tunt skikt i hela ansiktet (och evt. halsen) och låt sitta på ungefär 10 minuter. Eftersom huden tillvänjs kan man låta Skin Zyme sitta på i upp till 20 minuter. Ta bort Skin Zyme genom att lägga på lite Clean Zyme och massera försiktigt, tills lösningarna blandat sig till en massa. Ta bort massan och badda ansiktet med ljummet vatten. Torka varsamt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar