söndag 24 augusti 2014

Mys en söndag

Idag har dagen bestått av städ och lite plock, har även hunnit med att slipa en stol. Herrejösses vad det dammar! Jag passar på mellan skurarna så jag kan slipa dem ute för slipdamm det vill jag aldrig mer ha här inne!
Kaffe dricker vi ur finporslinet - VILL HA FLER!!! Men som vanligt kan jag inte bestämma vilka det får bli nästa gång. 

Jag vill så gärna ha en marmorbricka också! Det är tydligen "modernt" med marmor nu så det är inte lätt att få tag i dekoration i det materialet. Slutsålt på de flesta internetsidor - om man inte vill betala 1995:- för en bricka ;) Nej tack! Jag får vänta tills det är ur mode.

På bordet i vardagsrummet står ett fat ifrån Mateus med kopp/kruka ifrån Rif design.
Samlar både på Mateus och Rif design men har bara få grejer ifrån dem båda. 

Vi diskuterar fram och tillbaka vilket golv vi ska ha. När vi var inne på färgaffären häromdagen och såg provbitarna vill jag kräkas! Usch vad fula färger det var och aldrig i livet att jag har ett golv som går i grönt. Att det skulle bli grönt beror på att träet lever ett eget liv. Så nepp! Vi försöker komma på andra sätt som kan garantera oss ett vitt alternativt ljusgrått golv.
Det lutar åt LUT , men firman som skall fixa golven visste inte riktigt hur det gick till med det materialet. Så .. vi får se helt enkelt. 
 

Ha en fortsatt trevlig söndag. 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar