tisdag 5 maj 2015

Febertoppar

Hej igen.
Jag förstår inte varför jag får sådana febertoppar. Idag vaknade jag med feber och halsont som bara den! Huvudvärk och dåsighet hänger i men det verkar inte riktigt bryta ut. Mitt immunförsvar kanske jobbar på högvarv just nu...

Jag planerar att göra IPL laser i ansiktet för att förhoppningsvis få bort rodnaden jag har på kinderna. Det skall tydligen vara väldigt effektivt på rosacea. Dock har jag inte hittat någon klinik än, men det finns en i min lilla by men jag hittar INGA recensioner eller omdömen så jag vet inte riktigt om jag vågar göra det här. Känns tryggare att göra det på ett ställe där man vet att det är flera som fått samma behandling.

Såhär står det på stureplanskliniken.se

" Behandling av störande blodkärl och hudrodnad med IPL

Ytliga blodkärl på näsa, kinder och hals kallas även kärlbristningar, telangiektasier eller cuperoser och är ofta kosmetiskt störande. Ytliga blodkärl och hudrodnad är vanligare hos väderbitna personer som har utsatt sig för sol, kyla eller blåst och hos personer med hudsjukdomen rosacea. Rosacea blir ofta mindre aktiv när man gör IPL-behandling och hudrodnaden och de ytliga blodkärlen minskar. Om man har mycket aktiv rosacea med många utslag bör man först få behandling hos sin hudläkare före IPL-behandling. Effekten ses ofta omedelbart genom att de ytliga blodkärlen drar ihop sig och blir osynliga. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar