tisdag 1 december 2015

Ansiktsrengöring

Att tvätta ansiktet morgon och kväll är A & O för en ren hud och det har jag gjort lääänge. Förut har jag haft en torr och irriterad hud i ansiktet och det har varit det jag främst behövt arbeta med. Nu under graviditeten har min hy blivit fetare i T-zonen och jag känner mig inte riktigt ren i ansiktet efter rengöring med de produkter jag redan har. 
I nuläget använder jag dermalogicas ultracalming rengöring och den fungerar superbra på morgonen men på kvällen behöver jag en ny rengöring så jag kan känna mig ren. 
Har ju använt en rad olika produkter och vet inte riktigt vilken som är min favorit. Mousse är ju det som gör att jag känner mig renast när jag haft foundation och jag tror att jag kanske skall köra på det igen. Märke vet jag dock inte.... Tror jag behöver läsa lite mer eller göra ett nytt hudtest på skincity.

Den här rengöringen är suverän om du har rosacea (eller rosacealiknande hud) och är torr. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar