torsdag 21 januari 2016

När solen tittar fram!

Idag kikade solen fram och det var ju riktigt underbart! Jag har sovit några timmar i natt och gick upp vid 04:00 så dagen har varit lång. Vid 15 var jag trött och behövde vila lite för att återhämta mig.  Har hängt ut alla bebis sängkläder och täcken i kylan för å "fräscha" till det. Vagnen rullades ut också innan den får åka ner till garaget där vi skall pumpa däcken! Måste skaffa bilbarnstol! Det är  den enda "superviktiga" saken vi inte har skaffat och vi velar fram och tillbaka. Begagnat känns osäkert om produkten är krockad, likaså att hyra på familjecentralen. Köpa är ju svindyrt men självklart är han värd det bästa... Hur gjorde ni?
Vi måste ta ett beslut i dagarna och vi båda vill väldigt gärna ha en bas som vi bara kan klicka i stolen. Vi får se hur vi gör! 
Annars går dagarna faktiskt ganska fort nu. Tänk att v 36 snart är över och när vi nått 37 fulla veckor (på tisdag) går vi ju in i vecka 38 (onsdag) och ny vecka påbörjas. V 38 känns galet nära förlossning.  Får se hur länge han stannar där inne men ja börjar bli otålig, det är tungt och jobbigt och vissa dagar känner jag mig SÅ less på att vara gravid. 

Han är både fixerad och ligger otroligt långt ner! BM var riktigt förvånad när hon inte kunde känna huvudet ordentligt och sade att han verkligen ligger långt ner. Lite oroligt då jag läst att förlossningen kan gå riktigt fort då. Vill INTE föda hemma, i bilen eller någon annan stans mer än på förlossningen.  Kameran är laddad och tömd på innehåll så den skall packas ner i bb väskan i morgon. Jag skall förresten packa om min också! Insåg att jag inte behöver alla dessa saker..... När vi packade den första gången var jag inte så långt gången och då packade jag för flera dagar. Nu när bebis är " fullgången" behöver vi med största sannolikhet inte stanna länge på bb (6h, 1 natt eller 2 nätter ) om allt går bra. Går något snett eller om det uppstår komplikationer så kan J bara hämta mer grejer. Nu räknas han inte som prematur längre heller.

Foglossningen har minskat i samband med att han fixerade sig, däremot har den tilltagit i fram och det är lite svårt att gå med tanke på att han ligger så långt ner. Känns som att gå med en vattenmelon mellan benen! haha

Jag gör det jag känner för om dagarna, försöker ta en promenad och röra på mig för att inte vara helt stillasittande. Mycket förvärkar har jag och vissa gör så ont att jag måste stanna upp. Sammandragningar har jag haft massor sen v 22 och de ökar i intensitet ju längre vi kommer i graviditeten. Känns skönt att inte behöva " tänka " mig för nu när jag gör saker. 

11 kg + visar vågen och något kg mer får vi nog räkna med. De flesta säger att jag bara har mage men jag är allt rätt svullen lite här och var ;)

 

 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar