onsdag 6 januari 2016

VÅREN?

Igår var jag hos barnmorskan och när jag vaknade på morgonen kände jag mig lite krasslig men hade ingen feber eller var slö så jag tog en skön (mycket långsam p.g.a. halka och fogar) promenad i solen! Det var så otroligt fint väder och jag är så tacksam att solen sken just igår. 
Allt var kanon med mig & bebis, inga tecken på Havandeskapsförgiftning, bakterier, eller annat. SF-måttet hade ökat rejält så han har vuxit på bra! Sist låg vi lite under mittenkurvan men följde vår egen väg men nu hade stapeln gått rakt upp och gått om mittenkurvan så allt är finemang! 

Hjärtljuden låg mellan 130 & 140 hela tiden och han hade lagt sig tillrätta i mitt bäcken men huvudet var fortfarande lite ruckbart! Min BM är helt otroligt duktig på att känna och gissa vad det är för olika delar man som syns och känns på magen. Det jag trott varit huvudet var rumpan och där magen är som mjukast ligger han med ryggen. 

Började känna mig lite hängig på vägen hem så jag lade mig och vilade efter promenaden och när jag vaknade mådde jag pyton! Feber och så jävla sjuk! Sedan dess har jag tryckt i mig febernedsättande och duschat varmt minst 30 gånger. Snoret rinner och jag orkar ingenting. Har ingen lust att vara SÅHÄR sjuk nu... Ska ju föda barn om några veckor så jag behöver vila och boa klart, inte snora ihjäl mig.

 Skall byta gardiner och blommor i vardagsrummet nu när julen är bortstädad. Vill ha in lite "vår" även fast det är ett tag kvar. Skall kolla efter lite nya kuddar till soffan också. Köpte fina på hemtex nyligen och vill gärna ha fler i ungefär samma färg men annan modell.


Har ni sett vad fin vas jag hittat? Den skulle passa superfint på vår långa bänk i vardagsrummet med en stor bukett tulpaner i! Finns att köpa HÄR





Önskar er en fin dag. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar