tisdag 31 maj 2016

Kattskrälle

Inatt somnade jag VÄLDIGT sent. Kattskrället kom inte hem ( orolig och kan inte sova då) men vid 02:00 ca gav jag upp och lade mig. Så klockan 7 i morse fick hon komma in. 
Jag har på grund av detta varit väldigt trött idag, likt en zombie faktiskt. 
Malte vägrar ligga ner nuförtiden, vill sitta upp i knät och då är han nöjd som sjutton. 
Lite tidigt att byta till sittdelen men jag vet inte riktigt hur vi skall göra med det, sittdelen till vår super viking är väldigt ergonomisk så det går ju att luta den bakåt så att han halvsitter. Men jag vet inte, får försöka hålla ut ett tag till. 
Vid vilken ålder bytte du till sittdel åt ditt barn?

Var ute i trädgården tidigare idag och softade men M vägrade ligga ner och uppe kunde han inte vara på grund av solen! Så vi fick bygga en koja och där låg vi en liten stund så han fick sova och jag kunde lyssna på P3 dokumentär.  Vi skall köpa ett UVtält men jag har inte kommit så långt än ... Dags att göra det. Ska kika på lite olika. 
Lyssnar på "mordet på Kevin" som är så hemsk och sorglig.  Varför lyssnar jag på den då kan man undra... Ungefär samma sak som när jag läste om fallet "bobby" som var FRUKTANSVÄRT. Fy fan.

Lite bilder här nedan får väl berätta resten. Några är ifrån i morse, under dagen och nu ikväll.



 

Nu ikväll har vi chillat lite i trädgården, tagit in tvätten som hängt ute idag och bara varit. Myggen åt dock på oss. Malte chillade i sin vagn och beklagade sig emellanåt. Bitringen "Sophie by sophie" är en stor favorit. Smidig att hålla i ( kan han själv nu ) och passar fint i munnen. Det kliar nog som sjutton nu för han håller på HELA tiden i munnen. och i morse kunde jag skymta 2 vita streck i nederkäken igen, så det kan inte vara en synvilla ;) Kanske därför han haft feber? 
Det återstår att se. 


Igår när jag var hemma hos mamma och grejade och skulle skruva åt hennes säng så tappade jag madrassen rakt på handen. Fy sjutton vad ont det gjorde. Satt ju fast en stund mellan madrassen och ramen också innan hjälp var på plats ( morsan ) så nu är handen öm och lite blå. Lyckades jag med sängen? Jadå, trots skadan. haha

Om bara några dagar är det student för lillasyrran! Det är inte alls mycket vi kan göra innan,  så det är la typ dagen innan vi kommer stå som yra hönor och greja. 



Vi har ett lite problem här i området. Det springer 2 (sprang, förklarar mer snart) röda hemlösa katter i området. Dem 2 och vår "röda" är väldigt lika varandra. Den ena fångades in igår och det var skönt. Dock har vi Bob kvar, vi har döpt honom till Bob och han är säkerligen hemlös. Han kommer hungrig och skabbig varje dag, det gör inget men han behöver ett hem. Engagerat mig mycket i honom... Satt upp lappar, frågat runt, efterlyst på sociala medier och kontaktat katthemmet. Förhoppningsvis kan katthemmet hjälpa till om han inte får en egen familj innan dess. Hoppas verkligen någon nappar...
 Han är okastrerad och jättesnäll. Han är intresserad av vår dam här hemma men hon går gärna inte ut när han är här. Hon är kastrerad och om dem ses ute ryker dem ihop. 
 Måste få honom någonstans där han är säker och mår gott. 
Tur det är sommar och oftast okej väder, värre på vintern och när det regnar. 
Vi har redan för många katter, men mitt hjärta blöder för stackaren. Går inte att förklara, bara en riktig kattmänniska förstår känslan tror jag. 
I början var han väldigt stressad och lät mig inte komma nära. Nu är han lite mer säker och vet att jag inte skickar iväg honom eller är dum. Det är fler i området som lagt ut bild på honom och frågat om någon känner igen honom, men INGEN verkar veta nått. 
Vår "Röda" är märkt i örat och har ju en familj men eftersom att hon är liten till växten och väldigt kontaktsökande tror de flesta att hon inget hem har. Risk finns att även hon plockas in på katthem, men då kommer vi å hämtar henne ;)


 







På återseende. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar