tisdag 24 maj 2016

regn

Nu när det är regnigt och ruskigt ute passar jag på att städa lite inomhus. Jag städar banne mig jämt men tycker ALDRIG att det är städat. Så tråkigt!!!!!!
Jag söker en Kallax bokhylla i vitt med fyra fack. Den låga modellen. Känns onödigt att åka till Ikea för att enbart köpa den så jag hoppas jag hittar en på blocket.  Jag tänkte förvara Maltes leksaker i den inne på hans rum, den är enkel och väldigt smidig, inte jättedyr och tar liten plats!

Malte sover, i dag på dagen sov han 3h i streck! Det var riktigt chockerande. Han sover bra på dagen annars men inte riktigt såhär bra! Jag låter honom sova vidare där han somnar, oftast är det i soffan om vi är hemma. I början sov han i vårat rum eller sin egen säng men jag blir så ”låst” till övervåningen då.
Vart han somnar på kvällen är lite beroende på vad vi gör. Är vi nere somnar han där och det går att bära upp honom och byta hans blöja utan att han vaknar
Är vi på övervåningen får han somna i sin säng eller mellan oss beroende på hans humör. Han är oftast väldigt enkel att lägga men han är fortfarande en bebis, ju äldre han blir desto viktigare blir det med rutiner och sånt.

Andningslarmet använder vi varje kväll och natt.
Jag har lite problem med minnet just nu, undrar om det beror på att man som relativt nybliven förälder är allmänt snurrig eller om det bara är att det är mycket just nu…

Alla säger att man skall ta till vara på småbarnstiden för att den inte kommer igen och det är precis vad jag gjort. Men jag tror att anledningen till att jag upplever att första tiden är lite ”luddig” måste vara för att man är så trött, det är en stor omställning att få barn och massa annat. Nu när jag varit mamma i 3 månader och 6 dagar är jag inne i det och det känns som att jag aldrig gjort annat. Haha





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar