lördag 21 maj 2016

vaccin

I onsdags fick Malte sin första vaccinering det gick som väntat. Han skrek rejält efteråt och fick feber i 1,5 dag men det gick över - också som väntat. Nu är han som vanligt  och han är lika go och glad som innan! 
Vi möblerar om och grejar, bytt tvbänk (inte fått upp tvn på väggen än) och pysslar med annat. Tvätthögen växer och jag tömmer den , dagen rullar på och det går framåt! Snart är det dags för min lillasysters student, min svärmors födelsedag, min mammas födelsedag och mors dag. Det händer massor i Juni! Snart är det också dagen D, dagen då "Malte" stoppades in , 28 maj då vi fick tillbaka det frysta ägget. Galet! Den 5 Juni (tror jag) att det var dagen då vi fick veta att vi hade plussat ! Jag tjuvkollade först och visade J när jag var säker. Jag berättade genom att slå in testen i en chokladask där jag skrev " du skall bli pappa" på insidan. Mitt i allt det "konstiga" ville jag göra något speciellt när vi äntligen lyckats!


Önskar er en fortsatt trevlig helg. Vi hörs igen.

Ps. Jag har klippt av mig håret ;)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar