tisdag 5 augusti 2014

Halsont

Som ett brev på posten fick jag jätteont i halsen över natten och det har hållit i sig hela dagen.
Har inte kunnat / orkat göra så mycket så jag har legat i sängen hela eftermiddagen.
Började titta på film och jag har nog aldrig sett någon mer gripande film. Har gråtit floder och ja känslig som jag är blir det lätt så.
Usch vad ont folk det finns här i världen, det har jag kommit på mer och mer under semestern. Jag har roat mig med att se på olika dokumentärer. Allt ifrån dokumentärer om Hitler till djur i fångeskap. Ja jag längtar efter att utbilda mig, efter att få lära mig nya saker. Vet inte hur det kom sig plötsligt men jag har insett under semestern att jag kan mycket men jag är långt ifrån allmänbildad.
Ska beställa lite böcker snart och jag är så sugen på att utöka min Franska som jag fick lära mig lite i skolan. Kanske en ordbok? Ja vi får se vad det blir.

Igår var mina svärföräldrar som sagt här och tapetserade och vi är så nöja! Väggen är så fin och jag älskar att ligga och titta på den! ÄNTLIGEN är rummet snart klart.

Jag känner hösten i luften, gör du det också?
Jag längtar efter en ny årstid och hösten är en favoritårstid, hösten och våren faktiskt!
Mysiga koftor, frusna händer, frost på gräset, gula löv och längtan efter snö. Ja i år ska vi fira jul i Sverige och jag är så sugen på att julpyssla här hemma. Och speciellt nu när vi har ett stort hus som rymmer fler än 2 personer.
Den här hösten kommer vara pirrig, spännande och fylld med massa känslor. Enbart positiva sådana hoppas jag.
Håller tummarna! Gör det du också.



Häromdagen fick jag ett sorgligt besked. "Våran" katt hade somnat in och ungarna fanns inte längre kvar. Världen är grym, människor är onda och det värsta jag vet är när människor är jävliga med flit. När det finns hjälp eller andra möjligheter kan man ta till vara på dem om man vill djurens bästa.
Det skär i mitt hjärta att djur far illa. Att barn far illa. och här står jag med ett hus med värme, ett hjärta stort att älska ihjäl någon. Men huset är tomt ändå.




Det här är min nya favoritlåt. Bruce är fantastisk !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar