tisdag 12 maj 2015

Färger för säsong

Jag har en tendens att fastna för en kulör varje säsong som jag vill ha både på kläder och i hemmet. Nu är jag en sucker för blått, alla blåa nyanser och gärna i något fint mönster. På Nelly hittade jag en så jäkla fin jumpsuit och jag är så sugen på den. Blått känns lite lyxigt men också avslappnat. Jag passar bra i blått och då gärna en mörkare blå.

Nu renoverar vi vårt nya sovrum. Vi har tapetserat med renoveringstapet och spacklat i skarvar och hörn. Igår slipade vi på spacklet och även mättade tapeten med väggfärg. Vi köpte en kass färg då vi enbart ville mätta tapeten innan den riktiga färgen.
Vårt nuvarande sovrum går i blått och beige med inslag av vitt. Golvet slipade en firma och tapeten kommer ifrån sandberg. Vårt hus är gammalt och tyvärr både snett och skevt så det är lite kruxigt att taptersera då väggarna är ojämna. Vi skulle kunna göra om väggarna men allt är ju en kostnadsfråga.

i allafall. Vårt nuvarande sovrum går också i blåa toner så jag är lite kluven. Ska ja verkligen inreda ytterligare ett rum i blått eller ska jag välja en annan kulör? Joakim gillar blått han också så vi är överrens.
Den här tkr jag är SÅ fin! Kanske som fondtapet i sovrummet?  Tror den skulle vara riktigt snygg ihop med vit bröstpanel!

Den här tapeten har vi som fondvägg i  sovrummet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar