tisdag 12 maj 2015

Hudvård rosacea

Ibland känner jag mig så sjukt uppgiven då det känns som att jag av alla syskon fick varenda konstig "sjukdom" som finns. Jag har både psoriasis, rosacea och en rad andra problem! Suck!
Men. Jag har en otroligt mild rosacea som är centrerad på kinderna. Men om jag inte tar hand om hyn är jag röd och det hettar. Jag får "varblåsor" som liknar finnar emellanåt och jag har under en längre tid försökt hitta något som hjälper.
För mig är det viktigt att inte vara illröd i ansiktet och jag är ledsen nästan varje dag på grund av det.
Häromdagen beställde jag produkter ifrån dermalogica igen och den här gången satsade jag på 2 serum , ultracalming och serum booster. Dessa 2 har varit min räddning! redan dagen efter jag testade båda två var den största rodnaden borta. Blåsorna hade gått tillbaka och jag hade ingen hetta i ansiktet.
Var det en tillfällighet? Jag vet inte men jag är bara lite lätt rosa i ansiktet nu och jag känner mig lite finare.
Det som fungerar för mig kanske inte fungerar för dig men ett tips är att prova dessa 2. Jag är ju också otroligt noggrann med solskydd i ansiktet. Jag går mestadels i keps och vill skydda ansiktet mot allt. Det är upp till var och en men jag är hellre blek än röd.
På kroppen blir jag brun och fin och så har det alltid varit men ansiktet klarar inte sol alls.

Jag kör med solskydd i min dagkräm och även i mitt smink. Vad använder ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar