torsdag 13 augusti 2015

Alltid vegetarian - eller?

Jag har alltid ätit vad jag varit sugen på i mitt liv och aldrig riktigt gillat kött. Förr åt jag kanske kött 1 gång varannan månad max och det har varit dåligt med riktigt mat då jag inte gillat så många maträtter. Men sedan jag blev gravid har jag ätit ALLT! Jag har varit sugen på de mest konstiga sakerna (som jag inte gillat förut) och jag antar att det är pysen som behövt det.
Kebab exempelvis, ja fy fan vill jag tänka men jag har ätit det massa gånger under graviditeten och gärna fler dagar i rad! Jag kanske åt det senast för 10 år sedan innan dess. knäppt! 
Pizza som jag äääälskat kan jag inte äta alls nu! Inte klarat av tanken av det under dessa 14 veckor! 

Idag åt jag 4 köttbitar till middag och det blir kött minst 2-3 gånger i veckan nu! Snart kommer jag förmodligen dricka blod i flaska som Bella i twilight, eller hur? ;)
Godis och lakrits har jag varit mest sugen på. Chips har varit sådär men förut har det varit det bästa ja vetat!
Frukt är ja mer sugen på men det är olika från dag till dag.
Pysen är förmodligen lik sin far - en riktig proteinlover! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar