tisdag 4 augusti 2015

Dygn

I morgon börjar jag jobba dygn. Så dagen idag har gått till att packa och tvätta, handla och greja. Jobbigt med att vara preggo i jobbsituationer är att jag aldrig vet vad jag är sugen på så "matväskan" väger kilo. Mestadels frukt men också lakrits & violgodis. Lite kvarg och mjölk får följa med, kanske lax? Gud vad svårt. Just det ja! nudlar är med , faktiskt 2 paket denna gång. 
Idag har jag fått kommentarer om min mage att det redan "syns" men så är inte fallet. Det som syns är mina svullna tarmar som tränger sig uppåt för tydligen ska livmodern vara lika stor som en grapefrukt nu men den ligger ju fortfarande skyddad i bäckenet. Eller? 
Jag har ont i magen för den är svullen och öm. Men bebis som tar plats ? Nix.
Bara mat.

Och mer mat lär det bli. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar