fredag 14 augusti 2015

Hudvård

Att ta hand om sin hy är ganska enkelt och behöver inte kosta skjortan. Dock krävs det då att man är påläst om vad som egentligen "kostar" i en kräm och vad som behövs. Jag är inte alls så insatt som min storasyster I som vet vad som är vad i en kräm. Jag kan det mest grundläggande och hoppas på att lära mig mer.
Men en viktig sak! 
Gå inte på allt som sägs i butiker men prova dig fram. Häromveckan fick jag en stor rengöring ifrån Biotherm gratis när jag handlade för ett visst värde på kicks. Rengöringen skulle vara perfekt för "torr" hy och den skulle skonsamt rengöra ansiktet. Efter 1 gång kändes mitt ansikte torterat! Det var så torrt och rengöringen drog verkligen ur all fukt jag hade i ansiktet! Det kändes som att jag rengjort min hy me tvål - kunde lika gärna använt tvål.
Sminkborttagningen och rengöringen är egentligen det viktigaste för att veta hur din hy är. Hur känns det i ansiktet efter du rengjort ansiktet? 
För min del har jag en torr hy som också är mycket fuktfattig så för mig är det viktigt att jag efter jag rengjort ansiktet inte känner stramhet eller obehag! 
Vad känner du?

Paulas choice har en grym rengöring för torr /känslig hy. Den avlägsnar smink enkelt och huden känns ren och fräsch efteråt. 
Clarins har också en bra för torr hy som gör sitt jobb.

Det bästa vore att gå till en hudterapeut för att få en hudanalys så du vet vad du har för hudtyp om det inte är självklart. Det finns ju massa olika tillstånd såsom torr/fuktfattig, fet, blandhy, känslig o.s.v.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar