söndag 2 augusti 2015

IVF nummer 1 Färskförsök

IVF nummer 1 Färskförsök - Det långa protokollet.

Jag började med provera i 10 dagar för att framkalla mens.
På första blödningsdagen började jag spraya med suprecur nässpray 3 gånger om dagen i 2 veckor och sedan började jag med injektioner gonal f. Jag sattes på en väldigt låg startdos (75) och efter 10 dagar planerades äggplock och jag sänktes till dos 50.
48h innan äggplock tog jag dos 250 av ovitrelle för att förhindra att äggen släpper innan och så att dem mognar lite till.

Under behandlingen tog jag en hel del blodrov och gjorde många undersökningar så några resor till Sahlgrenska blev det. 

Fick ut 12 fina ägg av 30 äggblåsor! Gjorde svinont att punktera alla dessa.
Av de 12 blev 8 befruktade och av dessa var 5 stycken i toppkvalitet. Ett fördes tillbaka i mig efter 2 dagars odling och 4 hamnade i frysen.

Lutinus vagitorier till gravtest som visade neg på testdagen och mensen kom dagen efter. Slutade med Lutinus.

En stor sorg såklart.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar