lördag 17 oktober 2015

Kamera hit och kamera dit.

Nu när vi ska ha barn känner jag att mitt fotointresse kanske blommar upp igen då jag kommer ha något att fotografera  i vardagen. Jag har min kamera som jag varit supernöjd med och några objektiv som är suveräna. Min svärfar har bra utrustning som jag fått låna och jag har även en jättebra kompakt systemkamera som jag fick av j & hans familj för något år sedan. Men ändå kan jag inte låta bli att sukta efter ny / mer utrustning. Kanske en kompakt systemkamera i retrostil som vi kan ha med oss överallt och som även en nybörjare kan hantera? En kamera som har grymma autofunktioner och som uppfyller de krav jag har?
Åååh ja vet inte. Drömma går ju och det har jag ju gjort förut, men det här med kameror är en djungel!

Jag har en Nikon D5100 som fungerar suveränt! Använder mest (alltid) mitt fasta 50mm 1.4f objektiv på och det köpte jag  för 3 år sedan. Underbart objektiv och grym kamera.
Lite tråkigt är det att jag har höga krav på mina bilder. Jag vill ju kunna fotografera alla tillfällen när plutten föds och växer upp....

Dilemma.




Hur snygg är inte denna ifrån olympus? 
hmmm. designen vill jag åt. Innehållet vet ja inget om än.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar