söndag 18 oktober 2015

Nytt till lilleman

Nu sitter jag i soffan tröttare och hängigare än någonsin. Lyssnar på John holm och bara myser. Jag har sagt det förut och jag säger det igen : Jag skulle levt på 70-talet! Alltså jösses, all den musik som kom då. Jag har alltid haft annorlunda musiksmak och har aldrig delat smak med mina kompisar. För bara något år sedan "lärde" jag mig vem Usher & Akon var. haha.

Hemma hos oss spelades pappas musik och jag älskade den. 
John holm, tom petty , Neil diamond, ted gärdestad, cornelis V och ALLA andra underbara artister med djup musik. Inte bara musiken faller mig i smaken utan också texterna. Dem betyder något och känns så "äkta". Får feelings av dem och tänker att de kom till i en mörk källare efter några flaskor rödvin ... haha. 

 All musik jag nämnde ovan är ju inte 70-tal. 
Häromdagen såg jag filmen "himlen är oskyldigt blå" och all musik som spelades var helt i min smak! Vad såg jag ikväll? 
Jo att John Holm kör 4 spelningar i höst och har inte gjort det sedan 70 talet?! WOW! Jag ska ta med farsan på dessa tror jag.  

Det här är min absoluta favorit låt men han har även gjort fler riktigt bra låtar! Det bästa jag visste förut var att dricka vin och lyssna på hans musik. Nuförtiden i havande tillstånd nöjer jag mig med en kopp thé!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar