tisdag 20 oktober 2015

Miniapotek

Imorse hade jag tid hos sjukgymnasten igen. Denna gång var det dags att hämta en tensapparat som jag skall testa och se om min foglossning blir relativt hanterbar. En slags smärtlindring är det i allafall och det finns info på nätet att läsa om sådana. 

Så efter sjukgymnasten gick jag in på apoteket och köpte lite saker vi kan behöva ha i framtiden när lillfisen kommer. Mycket av det jag köper kanske är onödigt men jag tänker att om det nu är det så har jag i allafall köpt det i godan tro att vi kommer behöva det. Jag har möjlighet att köpa det och jag tycker om att handla.  ;) 

Så fort vi tog hem vagnen och moseskorgen tog katterna över dem. De lade sig på varsin plats och ångesten steg i mig. Jag vill inte att dem ska ligga i "hans" saker även fast jag förstår att dem inte gör det med baktanke. Jag vet dock inte hur det kommer bli sen när vi ställer upp sängen och skötbordet...
Har ni några tips?


Fina filtarna från Elodie details som vi köpte för ett litet tag sedan. De finns överallt att köpa så googla bara!



" PureLan används till ömma och/eller såriga bröstvårtor. PureLan består av 100% ren lanolin (ullfett), innehåller inga tillsatsämnen eller konserveringsmedel. PureLan behöver inte tvättas bort före amning" 
 Babyolja i liten förpackning att testa och även Mini care.
 
Kopierar direkt ifrån apoteket.se " Bepanthen salva används för att förebygga och skydda mot uppkomst av lindriga hudirritationer och ytliga sprickor i huden som kan uppstå p.g.a. torr hud. Bepanthen salva innehåller dexpantenol som omvandlas till vitamin B5 (pantotensyra) i huden. Dexpantenol främjar uppbyggandet av det yttre hudlagret.    

Amningsinlägg är ju ett måste. Jag tänkte dock köpa olika sorter för det finns en uppsjö av olika märken och sorter. Vet inte riktigt hur många paket man behöver till en början men vi får la börja med detta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar