lördag 31 oktober 2015

V 25 en milstolpe!

Nu är vi inne i vecka 25 och det börjar dra ihop sig. Veckorna blir färre och julen är snart här. Vid jul är det verkligen slutspurt! Då räknar vi verkligen bara ner. 

I veckan var jag och J hos barnmorskan där vi lyssnade på hjärtljuden och mätte magen. En livlig kille som vi redan visste och hjärtljuden hittade hon direkt! Magen växer som den ska och jag ökar normalt i vikt. Eller ja, jag har iaf ökat i vikt vilket jag var lite orolig för att jag inte hade gjort tillräckligt. 

Livet som sjukskriven är detsamma, dagarna går trots att jag inte gör något speciellt. Jag vilar , sitter vid datorn och bara är vilket är jätteskönt!

Funderat lite på vad vi ska förvara hans kläder i. Jag är lite sugen på att köpa en klädstång och en mindre byrå. Alltså en smal men hög sådan med normal förvaring. Hans kläder är ju väldigt små så en stor byrå kanske inte behövs. 

Längtar tills hans rum är klart då jag kan pynta och pyssla där inne, när tiden är inne så jag får bädda hans säng och ställa i ordning på skötbordet. Det är vad jag längtar efter! Det känns som att jag har varit gravid i en evighet men det beror nog på resan vi gjorde innan plusset. Det tog sådan tid och sen var det några milstolpar jag ville nå innan vi ropade hej. Först var det vecka 6 sedan vecka 9 och sedan 12, 18, 20 och nu 25! 

sedan längtar jag tills jag får packa bb väskan till både mig och honom. Vi har ju nästan köpt klart allt som han behöver till sin första tid på utsidan och jag har även det jag behöver. Dock saknar jag lite amningslinnen och en till amningsbh.
 Vi har inte fotat magen någonting än och det känns lite sorgligt, jag vill ju har lite att kunna titta tillbaka på så det måste vi ordna snart. 

Strax efter RUL kontaktade jag en tjej på Instagram som gör helt otroligt söta posters. Jag beställde 2 som jag bad henne ändra lite på för att göra dem mer personliga. Kommer väl länka dit när jag fått upp dom på väggen i hans rum, men här får ni ett smakprov! 

På bilderna nedan skymtar ni även några godingar vi shoppat från Kappahl nyligen. 












 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar