måndag 30 november 2015

V 30 äntligen!

Denna veckan går vi äntligen in i v 30 och det är ju verkligen slutspurten. Jag har fått frågan "är du säker på att det bara är en därinne" och det tar jag med ro. Visst är jag stor och känner att det är tungt men jag vet ju att det skall bli tyngre och värre så jag håller ut.

Första snön har kommit och den är ganska blaskig men visst är det fint. Första advent var igår och jag har helt missat att göra en adventsljusstake... Har helt glömt bort detta :( 

Hans rum börjar ta fart, jag skall visa er lite bilder snart men det är fortfarande mycket som fattas. Spjälsäng och alla tillbehör till den är kvar att inhandla men det köper vi samtidigt alltihop.
Skötbord och skötdyna är fixat och monterat sedan en vecka tillbaka, vi är mycket nöjda. Bädda säng och dona tänkte jag göra i v 35 ca, och om det dröjer till v 42 innan han kommer tvättar vi givetvis om det och fräschar upp det.

Katterna ligger i hans grejer och på hans saker men det avtar mer och mer. Jag tror vi gjorde rätt som tog fram vagnen och vaggan igen så dem fick utforska i tid. Då kommer dem förhoppningsvis inte direkt att lägga sig bland sakerna när han kommit. Allt nytt är tydligen roligt enligt katterna. 

Sen kommer vi väl ha att göra hela tiden, jag plockar och fixar lite varje dag och orkar inte riktigt lika mycket längre. Ryggen blir öm fort och höfterna gör ont så jag får ta många pauser. Men det känns som en mysig tid, jag vankar fram, barnmorskebesöken blir tätare och han sparkar enormt mycket. Rör sig och guppar omkring där inne. Vaderna krampar på nätterna och allt är precis som det ska vara. Det närmar sig förlossningen och vi är båda spända på vad vi kommer möta.

Fina lilla önskade och högt älskade ärtan som nu är ett barn, en individ och en bebis i min mage. Helt galet att det lyckades och vi är snart en komplett familj!

Jag samlar på porslin och har 2 serier som är Greengate och Mateus. Mateus är min absoluta favorit dock är det den dyraste. Jag köper lite saker emellanåt och jag får ibland tillbehör i present eller julklapp. Dock vet jag inte vad mitt nästa inköp skall bli. Jag borde kanske vänta tills efter jul ifall jag skulle få något i år men jag kan ju alltid spana!


Jag har dessa bubbliga muggar i vitt och är sugen på fler. Vet inte om jag skall köpa dessa gråa och ha ihop med de vita eller om jag skall köpa fler vita och hålla mig till en färg per design. 


 

 Dessa med spetsdetaljer är SÅ Fina och jag är lika sugen på att köpa dessa. Kanske 6 st gråa i spets och sen 6 st vita med bubblor ? Helst vill man ju ha ALLT men det går inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar