tisdag 24 november 2015

En vanlig dag

Fotointresset blommar upp igen emellanåt och det blir väldigt ytligt när jag i princip bara fotograferar produkter. Det blir mycket inköp och "nya" grejer nu men det beror ju på att en ny kotte skall komma till familjen. Mycket av det jag köper är säkert onödigt i mångas ögon men för mig (läs oss) känns det mysigt och viktigt. Att gå hemma och boa är bland det mysigaste som finns och för att fördriva dagarna roar jag mig med att planera och organisera inför lillens ankomst. 
Vissa människor anser att en barnkammare inte är nödvändig och det får man tycka! Dock har vi plats för det och för att jag skall slippa tänka på det vid senare tillfälle gör vi klart allt nu innan han skall komma. Sedan vi började prata om att bilda familj har jag i huvudet planerat hur det skall se ut och bli. Sedan tog det sin lilla tid och det har gjort att jag haft ännu mer tid att planera och drömma mig bort. 

 Att saker och ting kan gå snett vet vi alla och oavsett hur det går tror jag att det är högst individuellt hur man väljer att förbereda sig inför saker. Om det nu skulle gå snett och något skulle hända hanterar ju vi vår sorg på olika sätt och samma sak gäller ju lycka och glädje. 

Lilleman kommer inte sova ensam såklart, han kommer ha en vagga bredvid mig eller Joakim men det kommer också stå en spjälsäng i hans rum. Det kommer finnas ett skötbord med bra att ha saker på och om vi kommer byta blöja just där får vi se. Vi vet ju ingenting och att lyssna på andra mödrars berättelser och historier hjälper mycket - men vi gör ju som vi känner för i slutändan ändå.

Kläder har vi köpt en del men det går tydligen åt och om det inte gör det kommer jag vi nog inte gråta för det. Vi är bara glada om något kommer till användning. Vi är glada att vi väntar barn och vi är glada att vi kan njuta av att bli föräldrar.

Idag var vi hos barnmorskan igen och allt var fint som vanligt. Pluttis låg bra och BM kunde känna och berätta var diverse olika kroppsdelar låg ( på ett ungefär såklart) och jag hade rätt jag med. Det jag känt så tydligt var huvudet och rumpan, krafsandet i ljumsken är förmodligen hans händer. 
Sedan sprattlar han omkring en del och rör sig hej vilt. 

Igår var vi och hämtade skötbordet vi bestämt oss för och vi båda är otroligt nöjda. Nu kan jag tvätta och stryka hans kläder och lägga in dem där i. 

V29 är vi inne i nu och det drar ihop sig, appen visar att 70% av graviditeten har gått! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar