måndag 23 november 2015

Inför advent

Idag var jag framme på jobbet en snabb sväng och lämnade lite papper till min chef som FK vill ha underskrift på. Lite uppgifter de behövde ang. min sjukskrivning. Skön (iskall) morgonpromenad och idag gav jag mig f*n på att jag skulle kunna knäppa jackan och det gick. Jag fick gå långsamt och det var riktigt tight men det gick! haha. Så idag slapp jag frysa. 
Fikade sedan med mamma och handlade lite på apoteket och blomsteraffären. Nu kan jag inte röra mig trots den otroligt korta lilla promenad. Jag är därmed sängliggande nu. 

Inhandlat lite till miniapoteket och lite fler "bra att ha " saker. 

Microlax -  är bra att ha hemma hörde jag så det köpte jag.
Våtservetter - vi kommer ju som sagt prova oss fram vad vi gillar men självklara val är parfymfria och i början kommer vi inte använda annat än vatten och olja. 
Febernedsättande - apotekets egna märke och samma innehåll som alvedon.  Vill ha det hemma nu och  det kan vara bra att ha efter förlossningen ifall det skulle vara något. 
Termometer - För det lilla barnet. Han får en egen.
 Vaseline & Idomin. 
Deoderanten får följa med i bb väskan! Valde en parfymfri! 







duscoljan har jag använt förut och nu när det blir riktigt kallt ute är den underbar att ha! Det kliar av torrhet på min kropp och den gör att jag inte känner mig så uttorkad! J använder den också och jag tror att han tkr samma som mig. 

Nappflaskorna har jag fått av kompisar som köpt på olika ställen, jag hade lite svårt att hitta de små modellerna. 
Intimolja säger de flesta är skönt att ha efter förlossningen till alla "småsprickor" som de flesta får i underlivet. 

Har ja glömt nåt? 

Just d ja! I helgen köpte vi de fina servettringarna på loppis! Jag älskar rosetter och har varit på jakt efter liknande länge. Inget man använder dagligen kanske men det kan göra en dukning lite roligare! 














 

1 kommentar:

  1. Haha åh microlax. Minns efter förlossningen när jag skulle försöka bajsa, kändes som livmodern skulle åka ut. Jag testade microlax men det gav ingen effekt. Tillsist fick jag bajsa själv och ingenting föll ut, vilken lättnad :)

    SvaraRadera