måndag 14 december 2015

Sån där dag då jag bara grejar med mig själv.

Magen växer som attan och jag har så sjukt ont i den på nätterna. Jag vet inte hur jag ska ligga eller bete mig vilket resulterar i att jag inte somnar alls. I morse somnade jag klockan halv 8.....
Ligger jag på rygg får jag jättemycket sammandragningar och bebis tycker inte alls om det, sen blir jag även yr och d känns som att jag stryper min egen syretillförsel... LÄSKIGT! På ena sidan går det aldrig att ligga för det hatar han. Lägger jag mig på höger sida sparkar han konstant och det känns obehagligt :) Så jag kan knappt sova alls. haha! Men det går an så länge jag inte gör något speciellt, dagarna är ju bara mina nu så jag strosar runt här hemma trött som pigg.

Besök hos barnmorskan i morgon och det känns ju kul! Mitt järn är lågt igen så jag äter dubbel dos nu och jag mår verkligen pyton. Men tydligen skall det kännas såhär och då känns det " bättre ". Krämpor och allt vad man nu har är ju såklart mödan värt det och speciellt när jag inget hellre velat någonsin än å bli mamma. Men oron är ju där hela tiden. Det är normalt tills det inte känns normalt längre... Typ så förklaras ALLT! Sammandragningar , trötthet, krämpor, smärtor och allt annat. Huvudsaken är att lillen mår bra (vilket han verkar göra).
Vågen visade +1kg på bara någon dag häromdagen så eeeh ja. Lillkillen växer han också!

Ikväll ska jag duscha varmt, skrubba kroppen och olja in den efteråt! Kanske måla tånaglarna också om jag kommer åt dem. Annars får J hjälpa mig. haha.


Bebis BB-väska är så gott som klar och det känns gött! Det packades ner kläder i strl 50 och 56. Pyjamaser, strumpor, filtar, nappar (som jag givetvis kokat flera gånger om), mössor, handdukar, pappersservetter, babyolja, tvättlappar, blöjor och säker fler saker jag inte minns just nu.
I min väska (som vi påbörjat för att få lite koll på läget ligger nu en pyjamas, mjuka strumpor, stora trosor, amningsbh och amningsinlägg.

I veckan kommer förhoppningsvis de "mama" kläder jag beställt för nu får jag verkligen inte på mig nått! Huden syns under tröjan då buken putar ut som aldrig förr. Trosorna sitter för tajt dem också!

Jag skall växa med värdighet sade jag och klappade på magen häromdagen.

J tkr ju att jag är fin hur jag än ser ut. Det påpekar han jämt. haha. Men med alla dessa hormoner känns det ena dagen hopplöst men andra dagen fantastiskt! Längtar efter lillprinsen nu...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar