torsdag 28 april 2016

Blomsterlandet

I dag har jag och pappa varit en sväng på blomsterlandet och köpt nya fräscha gröna växter till fönstret i hallen. Jag köpte också två pelargoner med krukor som vi skall ha i "förbutiken" som vi kallar den. Ja jag vet det låter inte klokt för det är egentligen ett "förrum", ett rum före rummet eller vad man säger men min kära sambo har roliga och egna ord på det mesta så även jag har börjat kalla rummet för förbutiken. haha.
Egentligen vill jag kalla pelargoner för tantblommor men har väl fått ändra mig, pappa sade idag att det inte alls är en tantblomma ;) Men eftersom att solen ligger på nästan hela tiden i förbutiken så måste det vara ganska tåliga blommor som placeras ut där.
Malte har varit med och han har varit nöjd och snäll vilket han är för det mesta!
Ikväll skall jag röra på mig ordentligt för första gången sedan jag fick barn. Spänningen är olidlig och jag vet inte ens om jag kommer klara av att löpa längre än några meter. Men den som lever får se! Håll tummarna att jag inte sträcker mig eller snubblar över en stock eller sten.


Jag är redan trött.
Ouff.....



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar