torsdag 28 april 2016

Leker och dreglar

Malte har börjat intressera sig för sina händer och lyckas få dem till munnen allt oftare nu vilket resulterar i en massa dreggel! Har inte köpt så många dregglisar än men jag får nog ta och göra det då han blöter ner sina kläder rejält och det blir en del byten. Men hans utveckling går framåt och jag tycker tvärtom vad andra säger INTE att tiden går fort. Den går inte heller långsamt utan i precis lagom takt. Jag får inte panik över att han växer för det är bara roligt och jag längtar tills han får uppleva allt det fina och roliga i livet. Vi får första sommaren ihop nu och då skall vi fortsätta leva som vi gör nu fast i lite varmare temperaturer ;)

Nu sitter han och sprattlar i sin babysitter medan jag skriver och jag väntar ivrigt på att kaffet skall rinna ner i kannan så jag kan bota den svaga huvudvärken och börja dagen.
Malte sover bra om nätterna och slutade för ett kort tag sedan att äta på nätterna. Han brukar somna runt 20-22 och sover till första målet mat klockan 6. Men det beror mycket på hur magen är. Har han bajsat som han ska på dagen så är det inga problem men han har en tendens att NÄSTAN bli förstoppad. Inte riktigt förstoppad men det går lite trögare. 

Idag skall vi nog lacka golvet i uterummet som jag betsat tidigare i veckan.

Ha en fin dag. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar