fredag 21 augusti 2015

Peeling

Nyligen köpte jag en ny peeling ifrån Peter Tomas Roth och jag har hunnit testa den en gång.
So far är jag nöjd och den gjorde det viktigaste genom att ta bort döda hudceller och jag kände direkt efter att den gjorde ett bra jobb. Fortsatte med min mask Camu camu mask efteråt för att ge fukt och lyster.

Jag köpte min på skincity där jag i princip köper all hudvård och såhär står det om den på deras hemsida.
Den här multi-action hudförnyaren tar fram en jämn och strålande hud. Den skrubbar med jojobafrön och mikroskrubb, exfolierar med papaya enzym, peelar med glykolsyra reparerar med dragon’s blood och fuktighetsger med sötmandel, aprikos och mangooljor. Omstrukturerar, återuppbygger, förnyar och återfuktar trött, åldrad och överexponerad hud.


 Just nu kostar den 320:- på www.skincity.se och klickar du här kommer du direkt till produkten och där kan du även läsa mer om den.
Just den här peelingen finner du också på fler ställen. Bland andra på www.bangerhead.se

Min känsliga hy klarade av den här peelingen galant! Skönt att kunna peela huden emellanåt men jag kommer givetvis vara försiktig. Att peela lagom är bäst!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar