torsdag 5 november 2015

Packar i påsar







Måste bara visa er en grotesk bild på magen. Senaste dagarna har min mage kliat massor och jag antar att det beror på att huden tänjs ut och som ni kan skymta på bilden ser den onekligen spänd ut. Naveln håller på att pressas ut (LÄSKIGT) och ärret ifrån min titthålsop. blir inte speciellt snyggt. Kanske bjuder er på lite finare magbilder någon gång. Just nu känns det som att jag bara väntar på bristningar. Jag har drömt om det och huden känns "sprickfärdig" så nu är det bara att vänta... 
 



Jag viker och sorterar lillens grejer om och om igen. Det är lite som terapi för att påminna mig om att han snart kommer finnas på utsidan av magen. Det känns mer verkligt då!
Något smart jag kom på var att jag kunde använda påsarna vi fått hem sängkläderna vi köpt i till att packa hans grejer i så att det inte blir dammigt. Även fast jag kommer tvätta det igen innan det är dags känns det mer hygieniskt under tiden. Jag har mina "moment" jag gör när längtan blir för påtaglig. Sen kanske vi kan förvara annat i dessa för att undvika kaos i lådorna som gärna uppstår när någon "bara" skall hämta något... haha

Lite av sakerna jag kommer visa kommer få följa med till bb, den första mössan inomhus och den första mössan



att ha utomhus. Kläderna han kommer få resa hem i och det första plagg han får ha på sig i livet utanför magen.

Dessa filtar köpte J utan min vetskap och när dem kom hem blev jag jätteglad! Mjuka, fina och perfekta att ha som "lättare" filt och det är superbra att han köpte så många då det garanterat kommer hamna kräks och bajs på dem.. ;)
Under tiden som jag grejade med detta idag höll katterna på och roade varandra som alltid. Junior (J , Espit, Jesper, Bruno och jaa. allt vad han kallas) busade på utsidan av transporten som röda lagt sig i för att vila. Dem brukar gå in där och vila när dem vill vara ifred men ha koll och "dörren/ luckan" är alltid öppen. Vita den trötte låg och lurade i soffan och somnade emellanåt till.

När Junior och Vita väckte mig i morse 6:15 genom att stå på tvn?! så var jag tvungen att gå upp och ge dem käk annars riskerade vi att få tvn nerputtad... Dessa djur säger jag bara..

Innan jag började greja med lillens saker så var Vita med och höll koll. Ja, vad ska ja säga? Crazy catlady är väl vad jag håller på att bli. Eller är jag det redan?


Mössa att ha inomhus första tiden och mössa att ha utomhus samt ett par strumpor och små "inte riva sig i ansiktet" vantar. Så slipper han ha strumpor på händerna. De smarta vantarna köpte vi i 2 pack på H&M. En sån där "onödig" men rolig pryl att fylla skåpet med. Samtliga saker ovan får packas med i BB väskan.
Kläderna i 50 som skall med till BB. Kommer förhoppningsvis att passa iaf i någon dag. Detta var bland det sista vi handlade i strl 50. Resten av kläderna är i strl 56.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar