torsdag 5 november 2015

Sömnen

Har hört att sömnen kan bli knas såhär runt v 25 till förlossningen och ja det har drabbat mig! Dock lider jag inte av det för jag går ju hemma just nu så jag har möjlighet att sova när jag känner för det. Men vissa dagar sover jag 12h på raken och andra kanske 3h på raken och är superpigg på dagen. Märkligt. Hade ju varit katastrof om jag jobbat som förut, nu går det ju riktigt bra! 


Bodybutter köpte jag på Bodyshop häromdagen och jag passade även på att köpa en i travelsize som kan följa med i neccessären. Bodyshop har ju fantastiskt bra grejer men jag har lite svårt för de flesta av deras dofter. Jag gillar när det luktar mycket men många av dofterna lutade åt det sura hållet. Det gillar jag inte... Men jag hittade denna doft som var perfekt för mig. Och fetare krämer får man leta efter. Huden känns sååå mjuk efteråt. 


Cravings har jag fått förnyade och nu är det frukt och morötter som gäller! Idag har jag ätit  5  Satsumas , 2 gröna äpplen och ett par skalade morötter utöver de övriga måltiderna. Vet inte vad som flugit i mig men jag har ett svagt minne av att även min ena syrra fick cravings på frukt när hon väntade L så kanske är det vanligt. 








Doftljus hör hösten och vintern till! Jag letar som en tok efter ett som luktar citron som skurmedlet! Ni vet Ajax gula ? Gud vad gott det luktar. Jag vill bara sticka ner näsan och andas in i evigheter. Men det är nog inte så bra så jag tar ett sniff då och då. Har testat ett citrondoftljus ifrån Yankee Candle förut och det luktar inte riktigt så mycket citron som jag önskar. Jag är ute efter den mer syrliga doften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar